Nápady
Komentáře
Přehled komentářů
dfzutdtm xjcuztg iuezrte gckhgl kdhtkdrfg x hůlihf gfdbvc voidj kdjts hdze tsjia hdzdrsbn ni ajdgs vfkjhdjtgoudhfgvjnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn sfdghf hf hvzf jvhtf fhzfbghnhjg jgfksfdjůawufab khgfb hiuhg uhitriz iuhf vhufdre bcz dhius hdzr haj vkd vxfgdzshgtfs jdfg gjx dsg futg jhlds fmb bgbvnvnvmvmvmv
Příšera
(Mirka, 18. 5. 2007 13:21)
Potřebujeme:stůl do tvaru čtverce,deku nebo prostěradlo,hráče.
Hra:jeden hráč si vleze pod stůl,hodí si na sebe nějakou deku,nebo to prostěradlo, a ostatí hráči si stoupnou okolo stolu tak, aby se drželi oběma rukama.A hraje se.Všichni hráči začnou chodit okolo stolu s rukama na stole a příšera dole je musí chytat.Když chití ničí nohu,tak musí uhodnout kdo to je.Pokuť uhodne chycený hráč jde pod stůl,a když neuhodne, tak se hraje dál a příšera se snaží hytit dalšího.
Sever proti Jihu
(Leník, 13. 4. 2007 19:53)
Hráči se rozdělí na dvě družstva. Jižani a Seveřani. Vedoucí je uprostřed a seveřani k němu jednoho vyšlou. Ten pošeptá vedoucímu jméno některého jižana a vrátí se ke svým.
Potom někoho vyšlou jižani. Jestliže je to náhodou ten, kterého jmenoval seveřan, vedoucí vykřikne kouzelnou formulku „abrakadabra“ a jižan zůstává v jeho zajetí. Na řadě jsou pak opět seveřani.
Přijde-li však na pokyn vedoucího jižan, který nebyl jmenován, má právo jmenovat nějakého seveřana. Hraje se tak dlouho, dokud není některá strana pozajímána.
Příběh z jednoho písmene
(Leník, 13. 4. 2007 19:50)
Dáme soutěžícím za úkol napsat co možná nejdelší příběh, ale pouze se slovy začínajícími na určité písmeno. Písmeno zvolí vhodně vedoucí (např. písmeno „S“) tak, aby se vůbec daly tvořit nějaké věty (nevhodné např. F, Q, X, Y..) (Je možné povolit písmeno i s háčkem (S, Š), popř u těžších písmen i spojky aj. na jiná písmena.
Příklad: „Šla slabá sirka světem. Spatřila střední sirku. Šli spolu. Slabá sirka společně se střední sirkou. Spatřily silnou sirku. „Shoříte!“ sykla silná sirka. „Shoříš sama!“ sepsuli silnou sirku slabá společně se střední sirkou.....“ Počítá se počet slov, ale hodnotí se i nápaditost příběhu. Dbáme také na to, aby se věty stále neopakovaly a pod.
Je možné „povolit“ více písmen najednou - ze čtyř (nejvíce z pěti) písmen.
Schovaná slova
(Leník, 13. 4. 2007 19:48)
V takové hře nepomůže bedlivý zrak a pozorovací schopnost, ale jiné dovednosti: soustředěnost, pozornost a vynalézavost. Hra začíná jako obvykle volbou hadače. My budeme „schovávat“ slova, on je bude „hledat“.
Požádáme hadače, aby na chvíli odešel z místnosti a domluvíme se na některém známém přísloví nebo na verši básně, kterou všichni znají. Dejme tomu, že jste se rozhodli schovat pořekadlo „čistota půl zdraví“. Rozdělíme text na části: „čistota“, „půl“, „zdraví“. Proč je nutné text takto rozdělit, vyplyne z dalšího popisu hry. Hadač se vrací. Oznamují mu, že je „schováno“ pořekadlo a že on při jeho hledání může dát libovolné otázky některým třem hráčům. Hadač z toho pochopí, že text domluveného pořekadla je rozdělen na tři části a že první, komu dá otázku, musí do své odpovědi vložit první část smluveného textu, druhou část a třetí poslední část textu.
Ukážeme si to na příkladu.
„Co se ti dnes zdálo!“ - zeptá se třeba hadač jednoho hráče. Ten musí do své odpovědi vložit slovo „čistota“, ale tak, aby je co nejlépe schoval mezi ostatními slovy. Může říci: „Zdálo se mi, že jsem byl v nějakém cizím městě. Tam byl všude takový pořádek a čistota, že jsem se nemohl vynadívat“.
„Kde rostou citróny?“ bude dejme tomu otázka druhému. Ten může odpovědět: „V teplých krajích. Některé se spotřebují přímo v zemi a asi půl sklizně se vyváží.“ A do poslední odpovědi je třeba „schovat“ slovo „Zdraví“.
„Co budeš dělat v neděli?“ Odpověď: „Pojedeme s rodiči na výlet, abychom poznali zase nová místa kolem Prahy a upevnili si zdraví.“
A nyní ať střední hádá, na kterém pořekadle jsme se domluvili. Pokud hadač neví, je možné opakovat sérii otázek, avšak s nějakým postihem (ztráta bodů a pod).
Zakázané písmeno
(Leník, 13. 4. 2007 19:43)
V této hře musí každý dávat dobrý pozor sám na sebe, aby se neprořekl. A prořeknout se není těžké, jak se o tom přesvědčíme.
Jeden z účastníků bude organizátorem. Po řadě se obrací na všechny hráče a dává jim jakékoliv jednoduché otázky a vyžaduje okamžitě odpověz. Např.: „Kolik je ti let!“, „S kým sedíš v lavici!“, „Jakou máš rád zavařeninu?“ atd. Ten, koho se ptal, musí ihned cokoliv odpovědět, ale nesmí říci písmeno, na kterém se hráči předem domluvili. Zakázané bude např. písmeno „A“. Je pochopitelné, že organizátor hry se bude snažit najít takové otázky, v jejichž odpovědi je těžké obejít se bez písmene „A“. „Jak se jmenuješ?“ - zeptá se třeba chlapce, který se jmenuje Karel. Ale ten nemůže říci své jméno. Musí si vymyslet nějakou jinou, třeba žertovnou odpověď. „Nemohu si vzpomenout!“ - odpoví a obejde léčku, která byla na něho přichystána. A organizátor hry se hned se stejně neočekávanou otázkou obrátí na jiného hráče. Hra probíhá rychle, není dovoleno se dlouho rozmýšlet. Kdo dlouho přemýšlí nebo v roztržitosti použil ve své odpovědi zakázané písmeno, vystřídá organizátora a dává sám otázky. Vítězí ten, kdo se ani jednou nedal nachytat na léčku a odpovídal rychle a vynalézavě.
Kimova hra
(Leník, 13. 4. 2007 19:36)
Cvičíme si při ni paměť a pozorovací schopnosti. Každý hráč má list papíru a tužku. Když jsou všichni připraveni, někdo vstoupí do místnosti s podnosem, na němž je asi dvacet malých předmětů. Podnos položí tak, aby na něj všichni dobře viděli, a nechá ho tam jednu minutu. V této době se nikdo nesmí dotknout papíru ani tužky, je dovoleno jen prohlížet si předměty na podnosu.
Na znamení je podnos opět odnesen a hráči musí zapsat jména těch předmětů, které právě viděli a které si zapamatovali. Zápis musí být proveden do určité doby, a ti, kdož si vzpomenou na největší počet předmětů, vítězí.
Vybrané předměty musí být zcela jednoduché - špendlíky, uhlíky, pírko atd.
Rychlík jede do Brna
(Leník, 13. 4. 2007 19:34)Všichni hráči sedí ve velkém kruhu, jeden se zavázanýma očima stojí uprostřed. Každý hráč si vybere jméno některého města. Vedoucí si napíše jejich seznam a podle tohoto seznamu tu a tam zvolá např. „Rychlík jede z Prahy do Brna“. Vybírá obvykle dva hráče, kteří sedí na opačných stranách kruhu. Ti, kdož představuji Prahu a Brno, přeběhnou opatrně kruh a posadí se na druhé sedátko. Střední hráč se však snaží jednoho z nich chytit. Jestliže si už vyměnilo místa několik hráčů a střednímu se nepodařilo nikoho zajmout, vedoucí zvolá: „Všichni na cestu!“ Na toto znamení musí každý vyskočit a přeběhnout na druhou stranu kruhu. Ve chvatu a zmatku, který nastane, se střednímu hráči podaří jistě někoho chytit. Chycený pak přebírá úlohu slepého a slepý bude představovat město místo něho.
Hlasy zvířat
(Leník, 13. 4. 2007 19:33)
Jednomu z hráčů zavážeme oči a postavíme ho doprostřed kruhu. Ostatní se kolem něho pohybuji v kruhu tak dlouho, dokud hráč uprostřed nařekne „Stop!“. Na toto znamení se všichni musí zastavit. Hráč v kruhu pak rukou ukáže na jiného hráče, střední hráč mu pak přikáže, aby napodobil hlas některého zvířete, například kočky, psa, krávy, ovce, lva, osla, kachny, papouška, a snaží se po hlase uhodnout, který z hráčů to je. Jestliže hádá správně, oba si vymění úlohy. Když se zmýlí, hra se opakuje a střední hráč zůstává na svém místě.
Hráči by se měli snažit změnit co nejvíce hlas, když napodobují zvířata. Napodobování samo o sobě je veselá zábava. Hráči mohou i zastírat svou výšku a středního hráče tak oklamat, pokrčit kolena, aby se zdáli menší, nebo si stoupnout na špičky, aby se zdáli vyšší. Je-li hráčů třicet nebo více, postavíme do středu dva hráče.
Nesnadné krmení
(Leník, 13. 4. 2007 19:24)Dvěma hráčům zavážeme oči a posadíme je proti sobě na podlahu na dosah ruky. Dáme oběma kousek chleba s máslem nebo pár kousků drobného ovoce a jeden pak začne krmit druhého. Výkon nelze dost dobře bodovat, ale pro diváky je to veselá zábava.
Tajné poselství
(Leník, 13. 4. 2007 19:22)
Připravte zprávu o dvaceti až třiceti slovech a domluvte si spolu- práci s přítelem, který bude v určenou dobu doma. Všem hráčům pak řekněte, že mají doručit na jistou adresu velmi důležité tajné poselství. Text zprávy pověste v klubovně na zeď, aby si ho každý mohl přečíst tolikrát, kolikrát považuje za účelné. Nikdo si nic nesmí poznamenávat, město je obsazeno cizím vojskem a poselstvi by mohlo být při osobních prohlídkách objeveno a zabaveno. Když si hráči dokonale vtisknou do paměti celou zprávu, vydají se do vzdálené části města, kde mají vyhledat příjemce.
Spolupracovník vedoucího podá ve dveřích každému poslovi papír a tužku, aby vzkaz napsali - je to třeba pro kontrolu při závěrečném hodnocení hry. Zvítězí ten, kdo předá nejúplnějši a nejpřesnějši text tajného poselství. čas tedy nerozhoduje.
Doplňte seznam
(Leník, 13. 4. 2007 19:18)Vedoucí si předem prohlédne knihkupecký výklad, nadiktuje hráčům seznam dvaceti pěti titulů a vyšle je k prodejně s úkolem, aby každý sám doplnil k názvům knih jména autorů a ůplný soupis přinesl co nejdříve zpátky. Pro umístění v závodivé hře bude rozhodující, kdo odevzdá dřív celý seznam bez chyby.
Citový 5-ti boj
(Leník, 13. 4. 2007 19:17)Hmat : hráči se předloží různé předměty, on je má poslepu jen podle hmatu poznat. Čich : Hráči se dává čichat k různým věcem, kolik jich pozná. Sluch : Hráč má zavřené oči a vedoucí dělá různé zvuky ( škrtá sirkou ... ). Hráč píše co slyší. Zrak : Hráč čte knížku ta se mu postupně vzdaluje dokud je schopen číst, měří se vzdálenost. Chuť : Hráči se předkládají různé poživatiny ( mouka, šlehačka ... )
Na sochy
(Leník, 13. 4. 2007 19:14)Sochař vysochá z nejméně dvou hráčů sochu. Hádač si ji dobře prohlédne a pak jde za dveře. Sochař mezitím na soše něco znatelně změní (polohu ruky, vymění ponožky, atd.). Pak se hádač opět vrátí a snaží se změny najít.
Elektrárna
(Leník, 13. 4. 2007 19:13)Jeden hráč jde stranou tak, aby neslyšel, o čem se ostatní baví. Ti si mezi sebou zatím určí elektrárnu, zvonek a žárovku. Pak se všichni postaví do kruhu a chytnou za ruce. Hádač si stoupne doprostřed a jeho cílem je určit, kdo je elektrárna. Elektrárna má jako jediná možnost měnit směr el. proudu - stisk ruky. Každý, ke komu stisk dorazí, tento povel předá dál. Zvonek navíc zazvoní a žárovka blikne.
oko v hlve
(misa, 12. 2. 2008 15:03)